Tuesday 29 November 2011

Wondering..

Whether this is all a mistakes?

Am I fooling myself for all this while?
Or it just that, the love I kept inside keeps me hanging on to the end?

Sekarang aku mudah sangat menangis-cengeng ngat. Ke sindrom PMS ni? lol :)

Kadang-kadang, abang kasar dengan aku. Bukanla dari segi perbuatan, but then, dari segi kata-kata dia je. Or maybe aku jer yang cepat terasa ni?

Bila I kept asking the same question kat dia, dia marah. But then, salah dia yang xbagi concrete answer, so I kept asking so that I can plan my schedule well. Last2, kena marah, padan muka
.
Selalu dia akan wish goodnite kat aku, tapi semalam, i guess dia terlupa. Dan aku, terus-terusan menuggu dia sampai pukul 5 pagi. Tapi bukan la sebab aku tunggu dia je, tapi sebab memang aku xley tido. But then, mungkin gak aku takleh tido pasal tak dapat mesej dia wish goodnite. Pufft~~manjanya aku =.=". Tak kot? Pasal aku insomnia kot? *angkat bahu*

Supposedly hari ni kitorang keluar sesama, paling tak pun, dia datang jumpa aku kat sini jerr. Bendanya dah lama plan, cuma antara sure tak sure je. Semalam, dia janji akan gitaw aku lepas check schedule ngan dia punya PA pagi nih. Alih2, dia cuma gitaw aku, 9.30 meeting, jadual pack gila. Dia seolah-olah lupa atau buat-buat lupa janji dia pada aku hari ni. At least, say sorry la xdapat keluar, tak  dapat datang, Hmm... But then, I didn't say a word, konon memahami. Tapi kecewa hati aku tuhan je yang tahu. For me, sorry tu da cukup nak make up everything. Itu je, takdanya aku nak paksa dia datang gak sini walau tahu kerja dia berlambak.

Nak dijadikan cerita gak la, sepanjang aku tak tido berjaga sampi pukul 5 pagi, aku cuma fikirkan dia. Fikirkan balik hubungan ni masak2. Then, tulis surat yang panjang berjela macam karangan SPM untuk dia. Selepas penat memerah idea and menulis tu pun still tak dapat lagi nak tido, and masa tu hati aku sakit ngat. Rasa macam ditoreh-toreh. At last, dalam pukul 5 gitu rasanya aku dapat gak la tidur-tidur ayam. But then, aku asyik terjaga dalam interval setengah jam ke sejam gitu. Bayangkan la seksanya time tu?Dan setiap kali terjaga, I was hoping for his mesages ucap good morning kat aku, setelah dia terlupa nak wish goodnite kat aku semalam. Tu pun, dia mesej aku tepat jam 9.25 pagi dimana hanya 5 minit sebelum dia masuk meeting. And dia reply mesej aku yang selebihnya hanya pada pukul 1.36 tengahari. Punyala lama aku menunggu. But then, aku still memahami, sabar. Kononnya.

But then last mesej dia betul2 buat aku terasa sampai aku menangis teresak-esak, punyala cengeng aku nih. haha. Aku tanya dia, xnak mesej da ke pasal dia cakap suruh aku take care. I was just asking, meminta kepastian. But then mesej yag dia reply buat aku betul2 terasa.

"I bizi kerja laa..u tak faham kerr?? Adoi!! Susah la camni!! Ingat keje nak sms ke??"
Then aku pun reply,
"U boleh cakap elok2 dan i akan faham. Ok. Selamat bekerja.."
Dan boleh pulak dia tanya aku.
"U punya ayat tu elok ke?"
OMG! Forgodsaken! Aku dah tak berapa nak tahan marah time tu pun reply.
" I was askin. Xnk mesej ke? N u could reply, I busy, nanti msej. That's all what it takes. Xperlu tanya i faham tak macam i ni bengap sgt. Somehow, i started to think this is all a mistakes. But we'll talk later- tu pun if u cared to. Uruskan kerja u dulu, take care."
And dia punya reply
"Okok, abang mta maaf k?Muahh.. Tadi stress meeting ngan Dato', damn! heheh..muahh..chilll"

Last mesej dia memang buat air mata aku ni mengalir macam sungai la dengan dari semalam lagi dia buat aku terasa. Dia ingat aku ni apa nak lepas2 stress kat aku. And I started to  wonder, really really wonder, is this all a mistakes??







No comments:

Post a Comment

Fikir dulu sebelum komen :)

Countdowns

Daisypath Anniversary tickers