Saturday 26 November 2011

Catatan Cinta Aku dan ZH #8

Perkahwinan Inchik DD :)

Last week aku spend my weekends ngan Abang kat KL. Sebabnya, kawan abang, biarlah aku namakan dia Inchik DD tu kawen. Umm, kalau ikotkan, minggu lepas lagi dia dah akad nikah, but then, baru minggu lepas dia buat majlis kat rumah dia. Supposedly, aku tak leh ikot, yela, mana boleh exposed kitorang punya relationship kepada public. But then, SL come to the rescue! Aku menyamar jadi secretary dia, mampu?? Kat majlis tuh, aku buat2 macam tak kenal abang. Walaupun almost semua kawan Abang da tahu sape aku throughout diorang punya BBM all this while. Yela, masa pergi Pineng hari tuh tetiba Abang bawak awek, sesuatu yang sangat mengejutkan semua orang kerana itu kali pertama Abang bawak awek. :)

Rasa nak peluk-peluk si SL! >_< Pasal dia la, aku tak ditinggalkan keseorangan di Summit. Silap hari bulan hari tu, aku menangis sengsorang dalam cinema even tengah tengok cerita Tintin@Happy Feet 2. Seyes rasa loooser gila gi tengok wayang sengsorang, and lepak mall sengsorang. Don't you think so?? Bagi la aku duit nak gi shopping sakan pun, belum tentu aku nak. Money can't buy me happiness~~Well, kejap boleyla huhuhu

Ok, back to the wedding thing.

Majlis tu diadakan di Valencia Sungai Buloh, kawasan kediaman orang-orang elit. Serius, aku tak pernah terfikir pun nak masuk kawasan tuh, apatah lagi nak ada kawan-kawan yang macam tu. Yela, namanya budak kampung jerr *rolled eyes*. But then, it is a very nice place, seriously nice. Cuba korang baca artikel nih, kalau tak amazed lagi ngan kawasan kediaman Valencia ni, tak taw la nak cakap apa. Memang spesies dream home aku nih, tapi mampu nak dream jerr la :)

Ok, back to DD.

He's a good friends of Abang, kawan 23 tahun maaa~~ Itu tag line diorang. Hihi. Naik tahun depan, kawan 24 tahun and on and on and on~~ :) Kalau tak silap aku, this is his first marriage selepas 10 tahun bercinta dengan his wife sekarang! Omoooo, coo cuuweet! And for me, it's amazing. Camne la beliau berdua nih boleh bertahan dalam hubungan yang begitu lama. And btw, his wife sekarang nih adalah ibu tunggal kepada tiga orang anak-but still cun melecun! Tu yang aku lagi respect kat DD, walaupun dengan kekayaan yang dia ada sekarang nih membuatkan dia mampu untuk cari a younger one, yang masih bujang trang tang tang, but still dia pilih his wife, membuktikan cinta tak mengenal rupa or harta or whatever it is! Sooo romanic, ala-ala cite Hindustan gittew!

Tapi, aku gak nak gitaw, aku respek si DD nih. Walaupun kitorang kenal just selama dua hari masa kat Pineng hari tuh, itu sudah cukup memberikan aku 1st impression yang baik terhadap dia. He's a very humble, down to earth guy. Apa yang dia pakai langsung tidak melambangkan sapa dia. Pemakai short, sandal and typical T-shirt ini sebenarnya pemilik kediaman mewah Valencia dan juga a driver of a brand new Merc cars. >_< And lagi satu, seronok berborak ngan dia. He's a very fun guy to chat with, and his jokes akan buat kita tak kering gusi, serious! Sometimes dia punya words may be a little harsh and sedikit sensored, but then, I'll take it as a jokes. And pengetahuan am dia memang top of the class, sama macam BOD, the only Malay journalist in a famous English newspaper. Rasa matang sangat bersama-sam diorang nih :)

And to Inchik DD, congrats on your wedding! May it last forever and yes, moga dikurniakan zuriat yang ramai! Amin~~~~


Notacatatankukujarikakiaku: Well, aku tahu aku takkan dapat that kind of wedding bila aku pilih abang. Seeing how much aku disorokkan, i guess camtu gak la wedding kitorang nanti-kalau kitorang ada jodoh bersama laa. Walau takleh nak buat besar-besar, aku still nak ada private wedding party.  Nak jugak merasa pakai baju pengantin, iye dak?? :) Aku harap abang betul-betul serius ngan aku. And the consequences, we'll bear it together. I love u abang :) 

No comments:

Post a Comment

Fikir dulu sebelum komen :)

Countdowns

Daisypath Anniversary tickers